Vraag je je ooit af hoe onze moderne computers zijn ontstaan? Als je dat doet, zou je misschien een ongelooflijke geschiedenis willen lezen en alle filosofische discussies over kunstmatige intelligentie, machine learning en een aantal van de toekomstige toepassingen van deze technologie overwegen. Als dat zo is, dan zou ik u zeker een buitengewoon interessant boek willen aanbevelen. Een die zijn tijd ver vooruit was, en een die je vandaag nog steeds aan het denken zou zetten.

Ja, als je het vraagt, dit is een boek dat in mijn persoonlijke bibliotheek staat. En het is een goed boek dat ik je zou aanraden als dit onderwerp je interesseert. De naam van het boek is;

Dus stel je voor dat een zelf een kunstmatig intelligent CAD CAM-softwareprogramma maakt, dat gebouwen kan ontwerpen, helemaal op zichzelf zonder een menselijke operator, en dit zouden gebouwen zijn die meer aangenaam zouden zijn voor mensen dan zelfs de gebouwen die mensen zelf bouwen. Overweeg nu kunstmatige intelligentie in uw huis die uw huis constant manipuleert voor uw behoeften. Een beetje zoals het Bill Gates high-tech huis van de toekomst op steroïden.

Klimaatbeheersing gebeurt gewoon, het zou aanvoelen als je warm of koud was of wat nodig was. Muren gingen naar binnen, gingen open als dat nodig was, licht zou worden omgeleid, hele keukens zouden wegklappen en zelfs de foto’s aan de muur zouden veranderen, afhankelijk van wie er door de gang liep. Al dat spul lijkt nu niet zo exotisch, het meeste bestaat, en de rest lijkt een heel mogelijke toekomst. Dit boek is echter in 1976 geschreven.

En de mensen bij MIT waren druk bezig om uit te zoeken hoe ze dat allemaal toen moesten ontwerpen. Nou, het is er nu, of het meeste ervan en de rest komt binnenkort. Ik hoop inderdaad dat je dit alsjeblieft in overweging neemt en dit boek koopt als het je interesseert. Denk er eens over na.

Author Bart Rinsma

Bart Rinsma is blog schrijver op MillennialClub.nl. Hij schrijft voornamelijk over Crypto, Blockchain & interessante IoT Projecten.

More posts by Bart Rinsma