Het aantal nieuwsberichten dat de potentiële risico’s en valkuilen van kunstmatige intelligentie benadrukt, zou bedrijven doen geloven dat de gemiddelde persoon op zijn hoede is voor AI, maar het blijkt dat het antwoord genuanceerder is dan dat. Naarmate kunstmatige intelligentie vordert, leren klanten meer over de rol die het zal spelen in hun leven op persoonlijk en professioneel gebied. Van veel van de eerdere aannames wordt bewezen dat ze onjuist zijn, en sommige staan ​​nog ter discussie.

De meeste mensen hebben één bezorgdheid als het om AI gaat: ze zijn bang dat mensen massaal hun baan verliezen aan RPA en intelligente machines. Het blijkt dat dit voor de meeste mensen geen grote zorg is. Computers kunnen talloze taken nauwkeuriger en efficiënter uitvoeren dan mensen. Het merendeel van deze items, zoals grootschalige gegevensinvoer, zijn in de eerste plaats geen taken die mensen in het bijzonder moeten volhouden.

Volgens een Harvard Business Review-rapport uit 2016 hebben de meeste klanten een positief beeld van het gebruik van AI in bedrijven. HBR stelt echter dat de positieve vooruitzichten grotendeels afhangen van hun eerdere ontmoetingen met kunstmatige intelligentie en het vermogen van bedrijven om AI te implementeren op een manier die echte voordelen oplevert voor de consument.

Kwaliteitscontrole – de meeste klanten zijn het slachtoffer geworden van de menselijke foutenmarge. Mensen worden moe, maken fouten en zien belangrijke details over het hoofd. Zodra klanten begrijpen dat AI een groot percentage van een foutmarge wegneemt, zijn ze meestal voorstander van machine learning-software en -technologie. Veel bedrijven gebruiken al machine learning-software die de klantervaring verbetert en meer gemoedsrust biedt.

Herhaling, niet concurrentie – klanten staan ​​positief tegenover intelligente automatisering als ze weten dat dit het ideale hulpmiddel is voor het uitvoeren van repetitieve taken die de meeste mensen niet of fysiek niet efficiënt kunnen doen. Dit verhelpt elke misvatting dat AI een vervanging is voor alle rollen. De HBR stelt dat hoewel er enige vervanging van menselijke functies zal zijn, het niet voldoende is om klanten weg te jagen – vooral als ze de aard van machine learning en de plaats ervan in de workflow begrijpen.

Verbetering van het menselijk leven – volgens een ander Harvard Business Review-rapport wordt kunstmatige intelligentie nu gebruikt om de behandeling van kanker en wetenschappelijk onderzoek te verbeteren. Bedrijven maken gebruik van de kracht van cognitieve technologie en machine learning-software om ziekten te bestrijden en wereldwijde problemen op te lossen. Terwijl de velden nog in de kinderschoenen staan, kijken klanten en mensen overal positief uit naar initiatieven die deze problemen proberen te bestrijden en van de aarde te verdrijven.

Hoewel het door de krantenkoppen klinkt alsof AI geen welkom concept is voor klanten, blijkt dat meningen niet al te simpel zijn. Ze beoordelen de voor- en nadelen van AI in hun leven en lijken te neigen naar het gebruik van AI. Zolang bedrijven de voordelen efficiënt communiceren en de technologie toepassen waar het impact kan hebben, zullen consumenten kunstmatige intelligentie als een positieve ontwikkeling blijven zien.


Source by Sasha Kogan

Author Bart Rinsma

Bart Rinsma is blog schrijver op MillennialClub.nl. Hij schrijft voornamelijk over Crypto, Blockchain & interessante IoT Projecten.

More posts by Bart Rinsma

Leave a Reply

All rights reserved Salient.