Big Data is steeds meer in het nieuws. Big Data kan bijna elk bedrijf goed gebruiken.

Als u uw big data gebruikt om klantensegmenten en persona’s te maken, stelt u uw marketingafdeling in staat om hun targeting te verbeteren. Dit betekent dat ze in plaats van te kiezen voor de “spray and pray” -methode, specifieke groepen mensen kunnen vinden die moeten leiden tot meer conversies. Als gevolg hiervan zou u een verhoging van het rendement op uw investering (ROI) moeten zien.

Met betere targeting zou u ook een betere klanttevredenheid moeten zien. Als u de bestedingspatronen van individuen kunt bekijken, kunt u gerichte e-mails naar hen verzenden als u weet dat ze misschien iets terug kopen. Of u kunt e-mails verzenden waarin suggesties worden gedaan voor aanbevolen producten, op basis van wat andere mensen ook hebben gekocht.

De combinatie van dit alles zou moeten leiden tot een betere reputatie en algemene bedrijfsgroei, omdat u klanten kunt aantrekken, betrekken, converteren en behouden.

Explaining Big Data

Omdat steeds meer bedrijven het maximale willen halen uit de gegevens waartoe ze al toegang hebben, zien we een toenemende vraag naar gegevensprofessionals. En hoewel het mogelijk de marketingafdeling is die de grootste impact van een data-opruiming of data-analyse zal zien, profiteert op de lange termijn het bedrijf als geheel.

Wij zelf zijn specialisten, die bedrijven helpen om het meeste uit hun big data te halen en in hun voordeel te gebruiken. Als u op zoek bent om uw bedrijf te laten groeien of gewoon een beter begrip van uw database wilt, kunnen we u helpen. Neem vandaag nog contact met ons op om te weten te komen hoe wij u kunnen helpen.

big data

Leave a Reply