Blockchain

‘Officiële’ Blockchain-standaarden voor 2019

By 12 januari 2021 No Comments

De beknopte verklaring beschrijft de in behandeling zijnde officiële definities van blockchain-voorschriften van de overheid. Openbaar geadverteerde beweegredenen lijken misschien relatief onschadelijk of zelfs voorzichtig, maar dergelijke officiële rechtvaardigingen zijn een duidelijke poging om gedecentraliseerde technologieën in te perken in plaats van te ontwikkelen. Zelfs een rudimentair, voorlopig onderzoek van de uitspraken benadrukt wat genereus als omstreden logica kan worden bestempeld.

“China is van plan om volgend jaar officiële standaarden over blockchaintechnologie te publiceren, waarbij een ambtenaar Xinhua vertelt dat ze” de industrie wat begeleiding zullen geven “over de technologie.

Li Ming, een directeur van het Blockchain Research Office onder het Ministerie van Industrie en Informatietechnologie (MIIT), vertelde aan Xinhua Economic Information Daily dat het werk al was begonnen met het opstellen van de standaarden. Li maakte echter duidelijk dat, hoewel standaarden enige houvast zouden bieden aan blockchain-ontwikkelaars, de autoriteiten niet verwachtten dat officiële richtlijnen “de ontwikkeling van de industrie snel zouden bevorderen”. Ondanks pogingen om de financiële risico’s in verband met cryptocurrencies en initiële muntenaanbiedingen te beperken, heeft de Chinese regering geprobeerd haar steun te betuigen aan de ontwikkeling van blockchain. China was ’s werelds grootste bron van blockchain-patenten in 2017, terwijl afgelopen september een blockchain-onderzoekscentrum werd geopend door de China Academy of Information and Communications Technology, een onderzoeksinstelling onder de MIIT.

De nieuwe standaarden die worden opgesteld door het Blockchain Research Office zullen richtlijnen bevatten voor de toepassing van blockchain op het gebied van business, informatiebeveiliging en betrouwbaarheid, vertelde Li aan Xinhua. Ondanks het opwindende potentieel rond blockchain, bevindt de technologie zich nog in de kinderschoenen. Zonder duidelijke regelgeving hebben veiligheidsproblemen tussen 2011 en 2018 wereldwijd voor bijna 2,9 miljard dollar aan verliezen veroorzaakt, volgens Baimaohui Security Research Center, een specialist in online beveiliging die heeft samengewerkt met Alibaba en Huawei.

Alleen al in de afgelopen twee jaar is volgens Baimaohui 1,9 miljard dollar verloren gegaan door blockchain-beveiligingsproblemen. China’s toonaangevende technologiebedrijven en banken vragen niet alleen blockchain-patenten aan en onderzoeken hoe de technologie diensten kan verbeteren en het vertrouwen van het publiek in toeleveringsketens kan vergroten, het Chinese ministerie van Openbare Veiligheid onderzoekt ook hoe de technologie geïmplementeerd kan worden in termen van gegevensopslag. Eerder deze week toonden gegevens van het Chinese bureau voor intellectuele eigendom aan dat het ministerie van Openbare Veiligheid een octrooiaanvraag had ingediend voor een blockchainsysteem dat op een veilige en transparante manier onveranderlijke gegevens in de cloud zou opslaan. Een dergelijk systeem zou door de politie in het hele land kunnen worden gebruikt en gedeeld, waardoor gegevens snel tussen verschillende instanties kunnen worden gedeeld. ( CGTN ) “

Laten we om te beginnen de differentiatie van gedecentraliseerde capaciteiten versus gecentraliseerde diensten niet vergeten. Een regionaal geautoriseerde dienst houdt zich uiteraard aan de geografisch specifieke wetgeving. Een internationale fastfoodketen kan bijvoorbeeld in sommige Europese landen alcoholische dranken zonder recept verkopen, terwijl dezelfde exploitant dat doorgaans niet mag doen in Noord-Amerika. Deze variatie is mogelijk omdat het servicegebruik gelokaliseerd is. Het hebben van ‘officiële’ richtlijnen voor gedecentraliseerde capaciteiten zou betekenen dat de toegang tot en of het gebruik van gedecentraliseerde diensten regionaal is of onder dezelfde wetgeving valt. Misschien niet. Het is gedecentraliseerd.

Ten tweede is berekend door het American Government Accountability Office (GAO) dat de financiële crises van 2008 $ 12,8 biljoen dollar hebben gekost. Dit laat verdere reddingsoperaties, werkloosheid en verreikende schadelijke gevolgen voor miljoenen mensen achterwege.

De oorzaken van de financiële crises van 2008 zijn grotendeels toegeschreven aan deregulering, securitisatie (double dipping en bundeling), de verkoop van subprime-hypotheken en de verhoging van de rentetarieven van de Federal Reserve op subprime-leners. Kortom, acties uitgevoerd door de overheid, het bankwezen en de financiële sector.

Het is daarentegen minuscuul dat een reeks activiteiten die in zeven jaar tijd minder dan $ 3 miljard verliest, minuscuul is. Ongeacht het politieke standpunt, bieden gedecentraliseerde technologieën de mogelijkheid voor het individu om zelfstandig een persoonlijke keuze te maken. Persoonlijk verlies als gevolg van slechte besluitvorming, zoals ICO-investeringen, wordt beperkt. Bovendien is het een bewuste deelname waarbij elk individu alleen mag investeren of toegang heeft tot een bepaald bedrag, dat hij onmiddellijk in handen heeft. Vergelijk dit plafond met eenzijdige omvang die door regeringen en bedrijven kan worden bereikt.

Het opnemen van gedecentraliseerde technologie in de operationele richtlijnen van een regionale overheid kan niets anders zijn dan overtollige methoden voor dubbele boekhouding. Gebruikt door individuen die mogelijk collectief onder de bevoegdheid van geen enkele regering vallen, moet de gelijktijdig gedecentraliseerde technologische capaciteit zelf op dezelfde manier worden ontdekt.


Source by Charles Anderson

Bart Rinsma

Bart Rinsma is blog schrijver op MillennialClub.nl. Hij schrijft voornamelijk over Crypto, Blockchain & interessante IoT Projecten.

Leave a Reply