Dankzij technologie leven we in een wereld die voortdurend verandert en evolueert. Het lijkt misschien moeilijk te geloven, maar slechts veertig jaar geleden als je een bericht wilde overbrengen dat je moest het opnemen of een brief moest schrijven. Er was geen e-mail, sms of sociale media. Nu zijn de manieren waarop we communiceren en informatie delen onmiddellijk en kan het extreem meeslepend worden.

Een van de modernere manieren om te communiceren, les te geven en te leren, is door middel van virtual reality (VR) en augmented reality (AR). Als een overzicht, VR omvat het creëren van een geheel nieuwe realiteit voor je zintuigen, vaak door een visuele headset te gebruiken, terwijl AR technologie gebruikt om te verbeteren hoe onze zintuigen de dingen in de echte wereld waarnemen.

virtual reality

Een agent in Nederland kan naar een bouwplaats kijken en een VR-foto maken, notities maken over mogelijke problemen en generieke labels gebruiken om probleemgebieden te benadrukken. In realtime werken en omdat alle labels in een VR-oplossing gemakkelijk kunnen worden vertaald, kan een deskundige agent in Azië zonder kennis van het Engels precies begrijpen wat de andere agent als problematisch beschouwt. Bovendien kunnen ze reageren met hun eigen labels (ongelijke fundering, onvoldoende taakverdeling, enz.) Om de agent halverwege de wereld te helpen. Dit lijkt misschien futuristisch, maar het is hoe bedrijven in de toekomst zullen samenwerken omdat het tijd bespaart en belangrijke details niet verloren gaan in de vertaling.

Virtual reality en Augmented reality zullen de klantenondersteuning beïnvloeden, omdat ze manieren creëren om klanten te helpen die vandaag niet bestaan. Niet alleen kunnen mensen op de hoogte raken van nieuwe onderwerpen met de technologie, maar deze kunnen ook worden toegepast op klanten, zodat ze betere en meer informatieve vraagstukken kunnen opstellen. VR en AR zullen ook in de toekomst wonderen doen door communicatiebarrières weg te nemen, waardoor mensen over de hele wereld elkaar kunnen helpen, ongeacht de taal die zij spreken. Deze technologie is misschien niet van de eerste uur van de klantenondersteunende industrie, maar verwacht dat deze technologie wordt gebruikt om nieuwe en opwindende manieren te creëren om klanten in de toekomst efficiënter te helpen.

VR virtual reality

Author Millennial Club

More posts by Millennial Club

Leave a Reply

All rights reserved Salient.